دانشمندان خواص جدید چای سبز را کشف کرده‌اند: بهبود عملکرد مغز و تأثیر بر بیماری‌هایی نظیر سندروم داون، آلزایمر و زوال عقل.

دربارۀ خواص چای سبز تا کنون مطالب زیادی شنیده‌ایم. چای سبز آرام‌بخش است و خواص ضد سرطانی دارد.

این نوشیدنی که سابقه تاریخی بسیار زیادی دارد برای قرن‌ها در کشورهایی مثل چین کاربرد دارویی نیز داشته و بیماری‌های مختلفی را درمان می‌کرده است.

امروزه محققان سعی دارند تا با روش‌های علمی، خواص واقعی چای را بیابند. گروه‌های تحقیقاتی در سراسر دنیا دربارۀ تأثیر چای سبز در بهبود سرطان، فشار خون، کلسترول و حتی آلزایمر پژوهش‌هایی انجام داده‌اند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد ماده‌ای به نام ای.جی.سی.جی در چای سبز وجود دارد که می‌تواند سبب بهبود عملکرد مغز شود.

استفان بورگوات، استاد روانپزشکی عصبی دانشگاه بازِل سوئیس گفت: «بسیاری از مردم چای سبز می‌نوشند. بنابراین ما علاقمند شدیم که تاثیرات آن را (بر مغز) بررسی کنیم.»

بورگوات پیش از این در سال 2014 پژوهشی انجام داده بود که نشان می‌داد نوشیدن چای سبز عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد.

از آن زمان انجام تحقیقاتی در خصوص تاثیر چای سبز بر مغز آغاز شد.

مارا دیرسِن، سرپرست یک گروه تحقیقاتی در اسپانیا در این باره گفت: «تغییراتی در مغز می‌تواند رخ دهد. این تغییرات می‌تواند بر بیماری‌هایی همچون آلزایمر و زوال عقل تأثیر بگذارد. اما ما به دنبال یافتن تأثیر چای سبز بر یک بیماری خاص هستیم: سندروم داون.»

وی افزود: «مردم فکر می‌کنند هیچ امیدی نیست و افرادی که مبتلا به سندروم داون هستند به دلیل پیچیدگی این بیماری، درمان نمی‌شوند.»

اما دیرسِن چنین اعتقادی ندارد.

دیرسِن و همکارانش در بارسلونای اسپانیا با انجام آزمایش بر روی 84 فرد مبتلا به سندروم داون بین سنین 16 الی 34 سال دریافتند مصرف روزانه 1 تا 2 لیوان چای سبز حاوی ای.جی.سی.جی می تواند به بهبود عملکرد شناختی، افزایش توان عملیاتی و بهبود سلامت این بیماران منجر شود.

انجام اسکن مغزی از این بیماران نشان داده است که اتصال بین سلول‌های عصبی مغزی در این بیماران در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کرده‌اند بیشتر شده است.

سندروم داون یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل حضور تمام یا بخشی از یک کروموزوم اضافی در جفت کروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید و در اصطلاح علمی تریزومی ۲۱ نامیده می شود.

این بیماری دارای علایم مختلف از جمله ناهنجاری‌هایی در ساختار یا عملکرد اندام‌ها است. از جمله علائمی که تقریباً در همۀ بیماران مشاهده می‌شود وجود مشکلات یادگیری و تأخیر در رشد است.

البته نمی‎توان به طور قاطع چای سبز را عامل درمان سندروم داون و یا بیماری‌های نظیر آلزایمر و زوال عقل دانست. اما مادۀ ای.جی.سی.جی موجود در چای سبز می‌تواند به طور قابل توجهی عملکرد مغز را بهبود ببخشد

+ تعداد بازدید : 1 |
نوشته شده توسط مهران در شنبه 22 مهر 1396 و ساعت 17:28

بهترین روش استفاده از چای سبز در کاهش وزن
خبرگزاری فارس: بهترین روش استفاده از چای سبز در کاهش وزن
خبرگزاری فارس: حتماً تا امروز با تبلیغات وسیعی که درباره خواص درمانی چای سبز در کاهش وزن وجود دارد، روبه رو شده‌اید و شاید با انگیزه لاغر شدن آن را مصرف کرده و نتیجه مطلوب را دریافت نکرده‌اید.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از عصر ایران، افرادی که برای کاهش وزن و تنظیم سوخت و ساز بدنشان از چای سبز استفاده می‌کنند، علاوه بر بهره‌مندی از خواص این گیاه دارویی برای درمان چاقی خود می‌توانند از فواید آن برای کاهش فشار خون، کاهش قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و تخفیف علائم و نشانه‌های بیماری‌هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و بیماری مفصلی استخوانی مانند آرتریت روماتوئید بهره ببرند.

اگر شما نیز با اتکا به تبلیغاتی که در این زمینه وجود دارد و با هدف لاغری سریع و آسان سراغ چای سبز رفته‌اید، باید بدانید سخت در اشتباهید، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا با جزئیات بیشتر خواص چای سبز به منظور درمان چاقی، اضافه وزن و پیشگیری از ابتلاء به این عارضه آشنا شوید.

* چه زمانی چای سبز بخورید

اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه وزن خداحافظی کنید، باید برای مصرف آن در طول روز برنامه ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده‌های غذایی است؛ به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می‌برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی‌آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می‌شود.

+ تعداد بازدید : 1 |
نوشته شده توسط مهران در سه شنبه 18 مهر 1396 و ساعت 15:18

چای سبز طول عمر را می‌افزاید
نتایج یك بررسی جدید در ژاپن نشان می‌دهد كه اگر به طور مرتب چای سبز بنوشید، احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی- عروقی 25 درصد كاهش‌ پیدا می‌كند.

تجزیه و تحلیل اطلاعات ثبت شده نشان داد كه افرادی كه روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند نسبت به افرادی كه چای سبز نمی‌نوشیدند، 16 درصد كمتر در معرض مرگ به هر علت بودند. هنگامی كه مرگ به علت بیماری قلبی در نظر گرفته می‌شد، نوشیدن چای سبز 26 درصد خطر مرگ را كاهش می‌داد، اما در مورد مرگ ناشی از سرطان نوشیدن چای سبز تاثیری نداشت.

+ تعداد بازدید : 2 |
نوشته شده توسط مهران در يکشنبه 16 مهر 1396 و ساعت 15:15


مرحله ۴

نوشیدنی‌های شیرینی که می‌نوشیدید را با چای سبز و آبلیمو جایگزین کنید. همچنین اگر صبر کنید تا این نوشیدنی دست سازتان خنک شود و به آن یخ هم اضافه کنید، آیس تی خواهید داشت! به نوشیدنی‌تان شکر اضافه نکنید، خود چای سبز و آبلیمو طعم طبیعی دلپذیری دارند. یک قوطی نوشابه حدود ۱۴۰ کالُری دارد، در حالی که چای سبز و آبلیمو عملاً هیچ کالُری ندارند!
مرحله ۵

قبل از غذایتان، یک لیوان بزرگ چای سبز و آبلیمو بنوشید. تحقیقاتی که توسط مجله‌ی آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی چاپ شده است، روشن می‌سازد اشخاصی که قبل از صرف ناهار یا شامشان یک لیوان آب می‌نوشند، حدود ۷۵ کالُری کمتر می‌خورند! دقیقاً همان تأثیر هم توسط چای سبز برقرار می‌شود.
توجه

چای سبز حاوی کافئین است. بنابراین نوشیدن بیش از اندازه‌ی چای سبز، به مصرف زیاد کافئین منجر خواهد شد. پس با پزشکتان مشورت کنید تا بدانید مصرف چه مقدار کافئین برای شما بی خطر است.
نکات کاربردی

فقط نوشیدن چای سبز و آبلیمو به تنهایی به کاهش وزن شما کمکی نخواهد کرد، شما باید یک برنامه‌ی غذایی کم کالُری و ورزش منظم را نیز ضمیمه‌ی چای سبزتان کنید! مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته با شدت ملایم را توصیه می‌کند. ورزش‌هایی مانند پیاده روی، رقص، دوچرخه سواری یا شنا. رژیم غذایی شما باید شامل مقدار مناسبی از میوه‌های تازه، سبزیجات، لبنیات کم چرب، پروتئين‌های بدون چربی و غلات سبوس دار باشد.

+ تعداد بازدید : 3 |
نوشته شده توسط مهران در شنبه 15 مهر 1396 و ساعت 18:03


البته شاید سوالی پیش بیاید که نوشیدن چای پس از غذا باعث عدم جذب مواد معدنی و برای مثال آهن شود ، پاسخ صحیح است! اما این پاسخ برای چای های خشک سیاه صحیح می باشد! چای خشک معمولی که استفاده اش در بین مردم ایران رایج است دارای کافئین بیش از اندازه است و استفاده آن بلافاصله پس از غذا باعث جلوگیری از جذب مواد معدنی و به خصوص آهن توسط بدن می شود ، اما این مساله در مورد چای سبز به این صورت صحیح نمی باشد ، چون درصد کافئین چای سبز پایین تر از چای خشک سیاه است ، همچنین شایان ذکر است چای لاغری تیما به دلیل اینکه ترکیبی از گیاهان گوناگونی می باشد که شامل مواد معدنی نیز هستند ، کمبود این مواد را در دوران رژیم لاغری جبران می نماید (البته توجه نمایید برای جذب حداکثری مواد معدنی و بیشترین تاثیر گذاری چای لاغری تیما باید قبل از غذا مصرف شود)

سوال دیگری که پیش بیاید این است که چای سبز لاغری تیما چه فرقی با چای های سبز موجود در بازار دارد و اساسا چرا باید مبلغی بیشتر برای این چای پرداخت و از چای های سبز معمولی استفاده ننمود؟ در پاسخ باید گفت ، چای سبز تیما یک نوشیدنی دم کردنی بهینه شده است که تاثیر چای سبز را افزایش داده و باعث برجسته شدن بسیاری از ویژگی های ممتاز آن می شود ، به دلیل آنکه علاوه بر برگ چای سبز حاوی نوعی برگ چای به نام چای شاهانه ، دانه های گیاه Semen Cassia ، گیاه شیرین بیان ، گیاه زیره سبز و چای کامومیل (پیش گیری کننده از سرما خوردگی) می باشد ، در واقع چای تیما یک معجون فوق العاده مفید برای بدن می باشد.

چای لاغری تیما معجزه ی لاغری و بهترین دم کردنی برای کاهش چربی های بدن است.

+ تعداد بازدید : 3 |
نوشته شده توسط مهران در جمعه 14 مهر 1396 و ساعت 11:19

برای کاهش وزن بیشتر، آیا نوشیدن قهوه سبز بلافاصله بعد از غذا موثر است؟

این نکته بسیار مهم است که نوشیدن قهوه ی سبز برای لاغری، بلافاصله بعد از غذا ممنوع است. از آنجایی که بلافاصله بعد از غذا، هنوز مواد غذایی هضم نشده و در روده و معده وجود دارند، بنابراین، نوشیدن قهوه ی سبز در روند هضم آن ها تاثیر منفی خواهد گذاشت، و با تحریک معده، سبب مسمومیت غذایی شده و حتی ممکن است فرد را بیمار کند.
بنابراین قهوه ی سبزی که برای لاغری استفاده می شود، می تواند تقریبا هر زمان از رژیم غذایی روزانه، به جز ساعات بلافاصله بعد از مصرف غذا قرار داده شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند قهوه سبز را بیشتر از شش فنجان در روز استفاده نکنید. با این حال، بهتر است در روز، به نوشیدن حداقل سه فنجان از آن اکتفا کنید. ده جرعه اول یک نوشیدنی برای کاهش وزن موثر هست، و بقیه جرعه ها ، برای لذت بردن از نوشیدنی استفاده می شود.

+ تعداد بازدید : 4 |
نوشته شده توسط مهران در چهارشنبه 12 مهر 1396 و ساعت 18:46

با خواص دیگر چای سبز آشنا شوید

افرادی که برای کاهش وزن و تنظیم سوخت‌وساز بدنشان از چای سبز استفاده می‌کنند، علاوه بر بهره‌مندی از خواص این گیاه دارویی برای درمان چاقی خود می‌توانند از فواید آن برای کاهش فشار خون، کاهش قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و تخفیف علائم و نشانه‌های بیماری‌هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و بیماری مفصلی- استخوانی مانند آرتریت روماتوئید بهره ببرند. علاوه بر این، در تحقیقات مختلف به این نکته اشاره شده که مصرف چای سبز می‌تواند تاثیر بسیار چشم‌گیری در کاهش بیماری‌های قلبی-عروقی، پیشگیری از بروز سرطان‌هایی مانند سرطان کولون و تخفیف علائم و نشانه‌های افسردگی داشته باشد

.
+ تعداد بازدید : 123 |
نوشته شده توسط مهران در دوشنبه 10 مهر 1396 و ساعت 16:08
× بستن تبلیغات